We werken met zijn allen nu al een tijdje thuis en langzaam begint het nu te rammelen. De eerste weken gingen we met frisse moed thuis aan de slag, het was spannend, nieuw voor sommigen, gewoon voor anderen. Nieuw was in ieder geval dat ineens het hele gezin thuis was. Gezellig, maar vechten om de vierkante meters werkruimte!
Mijn vakgenoten en ik zijn ook goed bezig geweest door meteen vele thuiswerktips te delen. Goede tips, maar om mij heen merk ik toch dat deze tips langs veel mensen heen zijn gegaan.
Gewoon aan het werk, niet zeuren.
Dat is wat veel werknemers zullen denken en doen. Maar juist die hardwerkende mensen gaan momenteel misschien wel gigantisch over hun grenzen heen. Want ineens kan je altijd werken! En ook al ben je iemand die zich goed aan de werktijden kan houden, ook thuis, dan nog is de hoeveelheid computertijd enorm toegenomen. Want er is geen praatje tussendoor met een collega, en die vergadering doe je via de computer en webcam.
Tijd voor een rondje aandacht!
Nu is de tijd om als werkgever de werknemers eens extra in het zonnetje te zetten, of ze gewoon eens te bellen. Niet over werk per se, maar over hoe het met ze gaat. Elk persoon is anders en elke thuissituatie is anders. Wat je werknemers nodig hebben om deze tijd zonder kleerscheuren door te komen kan enorm verschillen.
Mocht het naar aanleiding van zo’n rondje nodig zijn dat mensen individuele hulp krijgen om hun werkplek op orde te krijgen, of tips en trucs nodig hebben om efficiënter thuis te kunnen werken?
Voor veel mensen gaat een goede werkplek namelijk wel wat verder dan een laptop verhoger. Vooral thuis is maatwerk nodig! Gelukkig zit dat ‘m vaak niet alleen in de spullen!
Geef een reactie